Aktuelno

10 мај

„КИРИЈА“ БРАНИСЛАВА НУШИЋА КАО НОВА АВАНТУРА И ОТКРОВЕЊЕ ЗА УЧЕНИКЕ ПЕТОГ РАЗРЕДА (пројектни час)

Поштовани родитељи,

 

Да ли сте знали да се у Вашем детету скрива неки од велемајстора, било да је позоришни уметник, истраживач, глумац, редитељ, сценограф, водитељ, костимограф, лектор, путописац, песник или музичар?

Открићу Вам тајну! Сви они умеју и да глуме, да изазову смех, да увеселе, да душу разгале, да буду подршка, да тимски раде и да буду самостални креатори свега. Осим тога, они умеју да изненаде мене, Вас, околину, планету и свемир. Они све умеју. Они све знају. Они све могу. Они су на све спремни да остваре своје задатке. Они поседују таленат, свако од њих, понаособ.

Све ове њихове, наизглед, скривене таленте, открили смо на часовима Српског језика.

Хвала Вам што одгајате овакву децу!

Марија, наставница

Елем, да наставим…

У весељу, уз жамор и смех ученика почео је још један час Српског језика тог уторка, 8. маја. Рекло би се да није ништа необично. Међутим, ове недеље јесте. И, не бисмо ни причали о часовима да су свакидашњи. Нису. Ови часови су били необични, креативни и забавни, баш као и њихови реализатори, који су били, нико други до, ученици петог разреда (5/1, 5/2, 5/3) у Баточини.

Они су у пуном сјају, на најнеобичније начине, у својој режији, самостално, уз инструкције и унапред добијене задатке, открили и приказали све своје таленте и кративност приликом обраде драмског текста, комедије, „Кирија“ Бранислава Нушића.

Час је осмишљен и планиран као пројекат. Пројекти су осмишљени тако да повезују садржаје различитих предмета. Ученици су били креатори сопственог сазнања. Стечена знања су применили  и показали својим другарима у одељењу.

Подељеност у хетерогене групе, као и могућност да свако осмисли и креира свој задатак и да одговор на исти, омогућили су ученицима да сваку своју замисао спроведу у дело. Различити типови задатака захтевали су и различиту ангажованост.

Ученици су били одистински вредни и дали све од себе. Неки су анкетирали ученике осмог разреда, многи су изворе потребних података пронашли у библиотекама, градској и школској; неки су чак посетили и Књажевско-српски театар у Крагујевцу и тако од глумаца и управника добијали неопходне информације. Најкреативнији ученици били су прави позоришни и телевизијски мајстори, тако да смо уживали на претходним часовима у њиховим емисијама и луткарским представама.

Задовољство, озареност и срећа на лицима наших петачића не могу да се опишу речима, али ни срећа наставнице којој је овакав продукт више од мотивације да и убудуће реализује овакве часове.

Атмосферу са ових часова, видећете на фотографијама. Уживајте у њиховим креацијама и радовима, баш као што сам и ја.

Марија Милојевић,

проф. српског језика

 

Slične vesti